Höst deppighet

Läste Aftonbladets tips på hur man ska skippa höstdeppigheten, hade ju det förra året, men jag hoppas att det var en kombination av mina vitaminbrister som ledde till det, var och tog blodprover förra veckan för att se om dom har blivit bättre så nu e man lite nervös :S dom kommer ringa under veckan och meddela domen. hoppas atat dom är bra nu.
Det hjälper ju mkt nu att vi har Lector som tvingar ut mig på promenader, det e super för jag märker att mitt humör blir mkt bättre. så det e überskönt :P
men här var deras tips iallfall och Nuu ska jag gogla vidare på en ljusterapilampa som jag ska köpa till mig själv..

Undvik att bli deppig, sexapatisk och fet under hösten. Här är 10 sätt att bli pigg i mörkret


1. SLUKA SOL. Ta lunchpromenader i solstrålarna. Stanna upp och titta mot solen så ofta du kan. Tänk lemur.

 

2. TÄND UPP. Tänd alla lampor du har på morgon och eftermiddag. Jodå, även vanliga lampor hjälper till.



3. BRÄNN BORT BLUESEN. Träning har visat sig vara effektivare än antidepressiva mediciner mot nedstämdhet. Plus – efter ett hårt pass sover du bättre.

 

4. SOV REGELBUNDET. Få ordning på dygnsrytmen - gå till sängs och kliv upp vid samma tid. Alla dagar.


5. LJUSARE FÖNSTER. Riv ner gardinerna. Flytta skrivbordet (om chefen tillåter) till fönstret för mera ljus.

 

6. RES TILL SOLEN. Barcelona, Mallis, Sharm el Sheik - höstsemester gör susen.


7. KÖP LJUSTERAPILAMPA. Bli väckt av lux, lux, lux. Tyvärr är de rätt dyra, runt 2 000 kronor kostar en bordslampa.

 

8. TERAPIA MED CHOKLAD. Kakao innehåller flavonoider som får lyckohormonerna att rusa. Epp, epp - köp sockerfritt!


9. RUSTA FÖR REGN. Gilla läget - och se det som alibi för lite uppiggande shopping. Fin regnkappa och trendiga gummistövlar gör det roligare att stega ut i rusket.


10. TESTA KBT - lär dig byta ut negativa tankar mot nya positiva. Bra böcker finns att köpa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0