110110

i lördags var vi och hjälpte till att börja rensa farmors lägenhet, pust säger jag bara och vet precis vart jag får min ”det kan vara bra att ha till senare” gen, massa tomma burkar, saker i massor, min gamelfarmor var en mkt pysslig kvinna, hon har gjort egna tavlor, speglar, korgar, kläder, överkast, you name it och farmor har gjort det, och sparat allt av det hon har gjort, vilket blir mkt mkt mkt.
Nu känns det lite konstigt med farmor möbler hemma, vi har fått två byråer tre speglar två fåtöljer och en fin kaffeservis och så fyndade jag farmor pälskappa. jättefin men den vågar man väl inte ha på sig, synd synd.

ska väl dit och hjälpa mormor och morfar lite mera, det är samtidigt väldigt roligt att gå igenom allt och lära känna farmor på nytt, hon har hur mkt krimskrams som helst och har tydligen hållt på mkt med teater i sin ungdom, synd att man inte tog chansen att lära känna henne på nytt nu när man är äldre, det blir lixom inte lika när man är barn och åker hem till farmor. kollat på massor av foton på mig själv när jag var liten, mamma och moster när dom var små och en ung mormor och morfar :D ,  massa tidningsurklipp på morfar, han har varit en riktig tidningskändis :) ska ta kort på urklippen sen :D

men iallfall summa sumarum är att passa på att lära känna era äldre släktningar och ta er tid att åka till dom, man ångrar det sen när man förlorar dom till nangijala.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0