110428

Har ju inte mått så bra på sista tiden så jag har inte skrivit så mkt, var till läkaren och det var d vitaminbrist som jag har vilket förklarade att jag hade ont i lederna fingrarna och kände mig kraftlös i armarna.

Allt mer forskning talar för att D-vitaminbrist kan ha en roll i mängder av sjukdomar. Infektionssjukdomar, cancer, hjärtsjukdom, benskörhet, autism, generell värk/fibromyalgi, vinter- och vårdepressioner…Även barnlöshet kan tillskrivas brist på D-vitamin…. uppiggande va?? inte alls deprimerande.

Men kan ju vara en lösning iallfall, kollat runt på olika sidor om just d vitaminbrist och det är tydligen jättevanligt i sverige. d vitamin bildas när man är i solen och man ska INTE ha solskyddsfaktor på sig för då bildas inget d vitamin. bränna sig eller inte få d vitaminer det e frågan, jag har hursom bränt mig på ryggen i stället och struttar redan runt i bikini på tomten när det är fint ute. sen har jag ju fått receptbelagd medicin för det som jag ska äta året ut, två tabletter om dagen. man ska bara komma ihåg dessa två tabletter, går rätt bra på morgonen eftersom jag tar en om dagen -vitaminer och fiskoljan då  men på kvällen har jag ju inte tagit ngt alls, men men.
Nu hoppas jag att det blir bättre med alla leder och så, har inte ont varje dag nu men ibland, idag känner jag av det lite, suck, när man börjat glädja sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0